1.2.09

last days

Alles wordt nu afsluiten en aftellen. Mijn laatste dagen in Amsterdam voordat mijn lange avontuur begint in Zuid-oost Azie. Gisteren mijn laatste werkdag gehad bij Chocolate, dit hoofdstuk heb ik na een geweldige tijd afgesloten. Of toch niet helemaal, want wat ik in Azie ga doen is eigenlijk een verlengstuk van alles wat ik tot nu toe in Amsterdam heb opgebouwd. Twee projecten (1 in Vietnam en 1 in Cambodja) waarvoor ik filmreportages ga maken ken ik door mijn vrijwilligerswerk voor Stichting NoBEL en Don Bosco Jonathan. Met NoBEL heb ik een reclamecampagne mogelijk gemaakt voor Child Surgery Vietnam, die ik nu in Vietnam van filmmateriaal ga voorzien. Don Bosco ga ik opzoeken in Cambodja waar ik een filmproject, wat Don Bosco in Amsterdam al heeft gedaan, verder ga uitwerken. Daarnaast heb ik het plan om in Cambodja voor Friends International onderzoek te doen naar de sociale leefomstandigheden van straatkinderen. Kan ik mijn kennis van onderzoek, die ik hoogstwaarschijnlijk heb opgedaan tijdens mijn studie sociale psychologie aan de UvA, ook nog eens in de praktijk testen.

Deze reis is dus zowel voor de projecten als voor mij een ontdekkingstocht, gezien ik nooit eerder heb stilgestaan bij het feit dat een filmscene uit verschillende shots bestaat....de cameracursus die ik laatst heb gevolgd komt dus wel van pas. Gelukkig heb ik nog een maand in Vietnam om met de camera te stoeien en te ontdekken hoe die werkt voordat ik echt aan de bak moet. Heb ik daar nou juist een heerlijk plekje op het strand in Zuid Vietnam voor in gedachten..mooie vooruitzichten dus, met de nodige angst dat ik nu alles in mijn welopgebouwde leventje in Amsterdam moet opgeven. Maar ervaren zullen wij, vlieg uit kleine pinda! De poging zal altijd meer waard zijn dan de spijt dat je niet gegaan bent....

1 opmerking:

  1. Leuk geschreven Viv! Zo leven we hier in Amsterdam een beetje mee :-)
    Zo te zien ga je goed van start daar, nu al een sociaal netwerkje aan het opbouwen, top!. Twijfel en eenzaamheid horen dr bij, maar zullen bij jou waarschijnlijk van korte duur zijn gezien het positieve energie veld om je heen. Groetjes vanuit een stad met een licht laagje sneeuw. JP

    BeantwoordenVerwijderen